Sunday, June 21, 2009

Utamakan Bahasa Melayu...

We need to answer this in full Bahasa Melayu. So, this is it!

1. Bekas kekasih saya adalah :
– seorang yang sangat mengambil berat dan penyayang.

2. Mengapakah anda berpisah dengannya:
– dia yang minta berpisah. tak tahu kenapa. alasan nak fokus kerja tapi hakikatnya.....

3. Saya sedang mendengar :
– lagu Angin Puput daripada Melly Goeslow.

4. Mungkin saya patut:
– lupakan kisah silam, terus pandang ke hadapan.

5. Saya suka :
– pabila orang mengambil berat tentang diri saya. saya tidak boleh kesunyian.

6.Sahabat-sahabat baik saya :
– adalah segala-galanya bagi saya selain daripada keluarga tercinta.

7.Saya tak paham :
– kenapa lelaki suka mengambil kesempatan ke atas diri wanita.

8.Saya kehilangan :
– si dia yang saya cintai.

9.Ramai yang berkata :
– saya ni pemalas.

10.Makna nama saya :
– sebenarnya tiada maksud. asalnya mak saya mahu namakan Salwani sahaja. akhirnya ayah saya tambah Mimi untuk mencantikkannya. hehe...

11.Cinta itu adalah :
– suci. namun kadangkala ia boleh membunuh.

12.Di suatu tempat, seseorang sedang :
– memikirkan tentang diriku, tapi siapa ya? hmm...

13.Saya akan cuba :
– berubah ke arah kebaikan. doakan ya.

14.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
– sampai bila-bila.

15.Telefon bimbit saya :
– ada 3. semuanya aktif.

16.Bila saya terjaga dari tidur :
– akan duduk termenung dahulu baru bangkit dari katil.

17.Saya paling meluat apabila :
– berjumpa dengan orang mengada-mengada.

18.Pesta/Parti adalah :
– tempat untuk berhibur.

19.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
– kucing.

20.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
– setiap saat saya bersyukur dengan kehidupan saya.

21.Hari ini :
– adalah hari yang membosankan. sebab itu saya menjawab soalan-soalan ini.

22.Malam ini saya akan :
– tengok tv macam biasa.

23.Esok pula saya akan :
– bangun seperti biasa. tiada agenda.

24.Saya betul-betul inginkan :
– duit untuk dibuat belanja.

25.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
– banyak betul taik mata. haha...

26.Pusat membeli-belah atau arked permainan :
– pusat membeli-belah.

27.Makanan Barat atau Jepun :
– makanan barat.

28.Bilik yang terang atau gelap :
– bilik yang terang.

29.Makanan segera adalah :
– makanan yang paling saya gemari. sangat tidak sihat tapi saya peduli apa?

30.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
– tata.

31. Anda seorang kekasih yang:
– sangat inginkan perhatian dan sangat mengambil berat.

32. Kekasih anda seorang yang:
– no komen.

33. Wayang kegemaran anda adalah:
– semua saya layan.

34. Apakah cita-cita anda:
– ingin berjaya dalam hidup dan mempunyai keluarga yang bahagia..

35. Adakah anda rasa anda cantik:
– saya terima diri saya seadanya.

36. Apakah makanan kegemaran anda:
– berkaitan dengan keju. sangat menggemukkan.

37. Dimanakah anda berada:
– dalam bilik abang saya.

All About "M"...

Rules:
It's harder than it looks!
Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag twenty people. Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real; nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can't use your name for the boy/girl name question.

1. What is your name : Mimi
2. A four Letter Word : Mime
3. A boy's Name : Mamat
4. A girl's Name : Minah
5. An occupation : Mechanical Engineer
6. A color : Maroon
7. Something you'll wear: Mask
9. A food : McDonald’s
10. Something found in the bathroom: My shampoo???
11. A place: Melaka
12. A reason for being late : Missed train
13. Something you'd shout : MALASNYA!!!
14. A movie title : Madagascar
15. Something you drink : Mango juice
16. A musical group : Maroon 5
17. An animal : Monkey
18. A street name : Mahameru
19. A type of car : Mercedes
20. The title of a song : Monay, Monay

TAG By Junne again...

Rules: Once you've been tagged, you are supposed to answer the questions and at the end, choose 20 people to be tagged. You have to tag the person who tagged you. If I tagged you, it's because I'd like to know more about you.

1) Were you named after anyone?
nope.

2) When was the last time you cried?
last night.

3) Do you like your handwriting?
so-so.

4) What is your favourite lunch meat?
anything.

5) Do you have kids?
not yet.

6) If you were another person, would you like to be friends with you?
yup, of course.

7) Do you use sarcasm?
no.

8) Do you still have your tonsils?
no.

9) Would you bungee jump?
i would loved to.

10) What is your favourite cereal?
koko crunch.

11) Do you untie your shoes when you take them off?
nope.

12) What is your favourite ice cream?
vanilla ice cream.

13) What is the first thing you notice about people?
their outfit.

14) Red or pink?
red.

15) What is the least favourite thing about yourself?
lazy.

16) Who do you miss the most?
HIM.

17) Do you want everyone to complete this list?
if they don’t mind.

18) What colour of trousers and shoes are your wearing?
red and right now I didn’t wear any shoes.

19) What are you listening to right now?
Pussycat Dolls – I Hate This Part

20) If you were a crayon, what colour would you be?
blue.

21) Favourite smells?
Guess perfume.

22) The last person you talked to on the phone?
my aunty, mok su yah.

23) Do you like the person who sent you this?
yes. she’s my best friend.

24) Favourite sports to watch?
football, tennis, badminton.

25) Hair colour?
black.

26) Eye colour?
dark brown.

27) Do you wear contacts?
nope.

28) Favourite food?
anything with cheese.

28) Scary or happy endings?
happy ending.

29) Last movie you watched?
angels & demons. boring…

30) What colour of shirt are you wearing?
red.

31) Summer or winter?
summer.

32) Favourite dessert?
ice cream.

33) Most likely to respond?
don’t know.

34) Least likely to respond?
don’t know either.

35) What books do you read?
novel ahadiat akashah.

36) What is on your mouse pad?
nothing.

37) What did you watch last night?
pentas anak wayang.

38) Rolling Stones? Beatles?
the beatles.

39) Where is the furthest you have been from home?
japan.

40) Do you have a special talent?
i can sleep all day long. haha…

41) Where were you born?
Petaling Jaya.

100 Things About ALieN...

Rules: Once you've been tagged, you are supposed to write a note with 100 TRUTHS about you. At the end, choose a few people to be tagged. You have to tag the person who tagged you.(DON’T HAVE TO DO IT IF U DON’T FEEL LIKE IT)

WHAT WAS YOUR:
1. Last beverage: sky juice
2. Last phone call: my aunty
3. Last text message: kak yai
4. Last song you listened to: wait a minute – pussycat dolls
5. Last time you cried: last night


HAVE YOU EVER:
6. Dated someone twice: yup
7. Been cheated on: yup
8. Kissed someone & regretted it: nope
9. Lost someone special: yup
10. Been depressed: yup
11. Been drunk and threw up: nope


LIST THREE FAVORITE COLOURS:
12. blue
13. black
14. white


THIS YEAR HAVE YOU: (2009)
15. Made new friends: yes
16. Fallen out of love: yes
17. Laughed until you cried: always
18. Met someone who changed you: yup
19. Found out who your true friends were: i know this thing long long time ago. Thanx guys.
20. Found out someone was talking about you: yes

21. Kissed anyone on your friend's list: yes
22. How many people on your friends list do you know in real life?: a few of them
23. How many kids do you want to have: 2 boys and 2 girls
24. Do you have any pets: nope
25. Do you want to change your name: i don’t want to
26. What did you do for your last birthday: berhari raya sakan
27. What time did you wake up today: 8am
28. What were you doing at midnight last night: chatting with kak yai. gosip sakan. hahaha…
29. Name something you CANNOT wait for: watching my idols


30. Last time you saw your Mother: before she goes to sleep.
31. What is one thing you wish you could change about your life: let me think…
32. What are you listening to right now: Beep – Pussycat Dolls
33. Have you ever talked to a person named Tom: TOM MYSPACE???
34. What's getting on your nerves right now: thinking to find money money money!!!
35. Most visited webpage: facebook, FFC, MS, FS, gmail, yahoo mail, hotmail, my blog.

36. Whats your real name: Mimi Salwani Binti Samsudin
37. Nicknames: Mimi
38. Relationship Status: still single
39. Zodiac sign: libra
40. Male or female?: female


41. Elementary?: Tadika Pertiwi
42. Middle School?: S.R.K. (2) Kelana Jaya
43. High school/college?: S.M.K. Seaport / UTM Skudai

44. Hair colour: black
45. Long or short: until shoulder
46. Height: 1.58m

47. Do you have a crush on someone?: yes
48: What do you like about yourself?: err… didn’t sure.
49. Piercings: never
50. Tattoos: nope
51. Righty or lefty: righty


FIRSTS :
52. First surgery: nope
53. First piercing: none
54. First best friend: ezanin. my tadika friend.


55. First sport you joined: lari dalam guni. hahaha…
56. First vacation: i ask my parent & they also didn’t remember. huhu…
57. (missing in action)
58. First pair of trainers: huh?

RIGHT NOW
59. Eating: nope
60. Drinking: nope
61. I'm about to: scream his name!!!
62. Listening to: Benci Bilang Cinta - Radja
63. Waiting on: HIM. Keep on dreaming!!!


YOUR FUTURE :
64. Want kids?: yes, i want 4 kids
65. Get Married?: yes, of course
66. Career?: quantity surveyor perhaps???


WHICH IS BETTER :
67. Lips or eyes: eyes
68. Hugs or kisses: both
69. Shorter or taller: taller
70. Older or Younger: older
71. Romantic or spontaneous: both
72. Nice stomach or nice arms: nice arms
73. Sensitive or loud: sensitive
74. Hook-up or relationship: still single
75. Trouble maker or hesitant:


HAVE YOU EVER :
76. Kissed a stranger: yes
77. Drank hard liquor: no
78. Lost glasses/contacts: nope
79. Sex on first date: hell no


80. Broken someone's heart: yup. kesian dia…
82. Been arrested: nope
83. Turned someone down: yes
84. Cried when someone died: yes
85. Fallen for a friend?: yes & don’t ask me who. hehe…


DO YOU BELIEVE IN:
86. Yourself: yes
87. Miracles: yes
88. Love at first sight: yes
89. Heaven: yes
90. True love : yes and no
91. Kiss on the first date: no comment
92. Angels: yes


ANSWER TRUTHFULLY:
94. Had more than 1 girlfriend/boyfriend at a time: yes. oops…
95. Did you sing today?: yes. almost everday…
96. Ever cheated on somebody?: yes
97. If you could go back in time, how far would you go?: during school time
98. If you could pick a day from last year and relive it, what would it be?: secrets…
99. Are you afraid of falling in love?: nope
100. Posting this as 100 truths?: yup, i think so…

Thursday, May 7, 2009

3 Kesilapan Besar Selepas Putus Cinta Dan Macam Mana Nak Atasinya

(aku amik dr Friendster seseorang... mekasih)


Okay….sekarang tetiba je anda dah sedar…anda kembali “single”!


Jadi..apa nak buat ya..


Amaran: Jangan menyusahkan hidup anda dengan ber“dating” terlalu awal selepas putus cinta.Berapa awal ‘terlalu awal’ tu?Bergantung kepada keadaan semasa putusnya perhubungan anda.


Apa sekali pun: Enam bulan atau lebih.


“Atau lebih”? Ya! Enam bulan atau lebih!


Kalau jari kita terluka,perlu masa untuk baik.Kalau luka itu dalam perlu lebih lagi masa untuk sembuh.Untuk pulih sepenuhnya dari putus cinta sama sahaja,perlukan masa.


Kesilapan terbesar yang dilakukan oleh anda selepas putus cinta dan bergelar “single” ialah melibatkan diri dengan seseorang yang lain SEBELUM luka lama anda sembuh.


Dua lagi kesilapan yang berkaitan termasuklah anda tidak mengambil sepenuh tanggungjawab “bersama” atas perkara yang menjadi sebab putusnya hubungan anda dan anda tidak pastikan isu itu selesai sebelum anda mulakan hubungan yang lain.


Melakukan perkara yang sama berulang-kali dengan mengharapkan keputusan yang berbeza adalah tindakan tidak waras.Sedar bahawa hati anda perlu pulih tetapi tidak berbuat apa-apa takkan membantu anda bersedia untuk perhubungan seterusnya malah hanya memanjangkan lagi penderitaan.


Jadi macamana nak elakkan kesilapan yang sama berlaku? Hidup “solo” untuk beberapa waktu!


Perlu anda faham,sebelum anda melibatkan diri dan berjaya mendapat cinta dan perhubungan yang sejati serta sihat,pertama sekali anda perlu melibatkan diri anda dengan “diri” dan perasaan anda sendiri.


Dalam menilai diri sendiri,toloooooonngglah berlaku jujur..


Lihat diri anda dengan ikhlas tentang apa yang mungkin telah anda buat dan lakukan sama ada sengaja,perasan atau tidak yang boleh menyumbang terhadap gagalnya cinta anda yang lepas.Anda mesti berjanji untuk buat perubahan dalam diri anda SEBELUM terlibat dalam perhubungan cinta seterusnya.


Sekarang adalah masanya untuk anda menjadi lebih matang.Sebagai seorang yang telah kembali “solo”,anda seharusnya menggunakan masa ini untuk melihat dan mengkaji sikap anda dahulu,apa yang telah anda lakukan semasa bercinta dan juga apa yang anda tak suka dengan sikap bekas kekasih anda.Kalau boleh,buat satu ‘resume romantik’ yang akan anda tuliskan sikap positif dan romantik bekas kekasih dan apakah sikap dan ciri lain yang anda inginkan dalam diri kekasih anda yang akan datang.


Ini adalah masanya untuk anda menimba pengalaman berdiri atas kaki sendiri.Belajar jadi matang dan berdikari.Ingat…anda mesti belajar untuk berdiri dengan sendiri dahulu sebelum anda boleh berdiri bersama!


Bukanlah maksudnya nak berkawan dengan gender yang sama saja,dating pun tak boleh,boleh…tapi bila ber’dating’ tu,anda MESTI menahan keinginan untuk melibatkan diri dalam satu perhubungan yang lebih intim terlalu awal.Jangan la baru ‘dating’ dengan seorang saja dah mula nak bercinta,nak lebih intim.Berkawan ramai sikit,’dating’ lebih dari seorang,tak salah sebab itu atas dasar berkawan.Pastikan jangan la pulak terlibat dalam masalah sosial sebab terlebih berkawan ya!Kawal diri,perasaan dan sedar batasan anda.Tujuan anda hanya untuk berkawan,itu saja.


Anda tak perlu melibatkan diri dalam perhubungan baru secepat mungkin selepas putus cinta dengan harapan ia akan dapat mengubat hati yang lara.Itu adalah tindakan yang TIDAK bijak!Katakan kalau kita demam la ya,doktor akan menasihatkan kita supaya berehat 1-3 hari bergantung kepada betapa serius demam kita,beri cuti sakit bukan nasihatkan kita terus berkerja.Ini tindakan BIJAK.Jadi jangan terlalu cepat ok!


Perhubungan yang terputus,memedihkan dan amat melukakan perlukan masa untuk sembuh.Maksud saya adalah perhubungan yang memedihkan dan melukakan dengan diri anda.Anda perlu faham,sebelum anda pulih dan sembuh sepenuhnya,ada beberapa masalah yang perlu dibaiki dan diselesaikan dulu.


Selalunya tindakan kita tidak bermatlamat.Kita salahkan bekas kekasih,mak mertua,adik-beradik ipar,saudara mara,kawan-kawan dia atau kita,sesiapa saja silap-silap ayam,kucing,kambing pun kita salahkan kecuali… “penyangak” yang sebenar!


Kalau nak tau apa masalah dalam perhubungan yang lepas,senang je…pergi tengok cermin.Dah nampak?Ya,andalah masalahnya!


Beranilah melihat jauh ke dalam diri dan bebaskan diri anda daripada menunding jari dan menyalahkan pihak lain.Masanya telah tiba untuk memikul tanggungjawab dan sedar siapa anda,apa yang telah anda buat,bagaimana cara anda berfikir,cukupkah ilmu tentang pengurusan cinta dan perhubungan,dengan siapa anda ber’dating’ dan macam-macam lagi.


Perhubungan yang paling penting untuk anda sekarang ialah perhubungan dengan diri anda!Ini adalah misi utama anda.Bina semula hubungan dengan diri anda.Betulkan segala kesilapan dan sikap negative anda.Langkah pertama ini amat penting sebelum anda menjadi diri anda yang baru dalam hubungan sihat dan bahagia selepas ini.Selain itu,pada masa yang ada ini,luangkan masa berusaha menyediakan diri anda untuk cinta yang akan anda kongsi bersama insan lain di masa hadapan.


Masalah kalau anda cepat sangat menjalinkan hubungan baru,diri anda tidak ada “tempoh bertenang” untuk berfikir dan membuat pilihan serta membetulkan semula sikap negative anda.


Cipta perhubungan baru dengan diri anda!Ketahui dengan sebenarnya siapa anda.Ambil masa,jangan gopoh.Bila sampai satu ketika anda pasti tau dan sedar apa kesilapan anda dan terima dengan hati terbuka.Kemudian buat sesuatu yang lain!Ubah sikap negative.Bila dah terima hakikat bahawa anda juga bersalah dan ada sumbangan kepada putusnya perhubungan anda,luka di hati akan mula sembuh.


Bila anda sedar dan buat keputusan kesilapan itu tidak akan anda ulangi lagi,anda akan rasa lebih baik,lega dan hati akan mula tenang.Akan sampai masa anda toleh ke belakang dan berkata, “Macamana aku boleh bertindak dan berfikir macam tu”.Anda juga akan rasa perasaan sedih dan luka yang amat sangat itu tak patut anda biarkan berlaku pada diri anda.Anda akan toleh kenangan cinta lepas dengan kecewa disebabkan sikap negative anda.Dalam masa yang sama,anda pasti bangga kerana anda telah sedar dan tau,anda takkan biarkan ia berulang lagi.


Separuh dari proses nak pulih dari kepedihan anda sekarang adalah dengan mengakui dan sedar bahawa ada di antara masalah yang telah berlaku,anda juga bertanggungjawab.Tau macam tu je tak cukup.BUAT dan lakukan adalah hal yang lain pulak!


Sekarang adalah masa untuk BERHENTI menyalahkan orang lain atas keperitan yang anda sendiri juga cipta untuk diri anda.Sekarang adalah masa untuk memaafkan supaya luka dan keperitan ini akan cepat sembuh.Pilihan di tangan anda.


Luka tidak akan sembuh sehingga anda membenarkan diri untuk memaafkan.


Walau apa pun,yang pentingnya berapa lama anda nak tanggung perasaan yang macam ni?


Kalau anda masih juga kata bahawa bekas kekasih anda TETAP yang menjadi sebab putusnya cinta anda dan buat anda derita,kecewa macam ni,saya rasa anda masih tak faham lagi apa yang nak saya sampaikan.Ini adalah masa untuk lepaskan semua perasaan benci tu dan focus untuk menerima tanggungjawab atas pilihan yang ada sekarang.Menyalahkan orang dan pihak lain akan hanya dan sentiasa buat anda tetap berada di tempat anda sekarang serta kekal begini berterusan.


Disiplin diperlukan untuk buat ini semua.Boleh buat ke?Kena faham ya,penderitaan anda ini hanyalah sementara.Derita putusnya cinta BOLEH sembuh.Anda boleh!


Anda akan lakukan bila anda sedar menjadi diri anda yang ceria seperti dulu dan menjadi kuat adalah lebih bermakna dari terus “melekat” dengan kenangan silam dan perasaan benci yang tentu sekali tak mendatangkan hasil.


Anda tak perlukan kekuatan untuk melepaskan…hanya keberanian.


Mulakan sekarang!

Thursday, April 30, 2009

TAG by JUNNE

1. Anda rasa anda hot?

saya x HOT, saya COOL...

2.Upload gambar kegemaran anda



3.kenapa anda suka gambar itu?
sbb ape, ntah la... suka tgk... sape nk angkat bakul sendiri kalo bkn diri sendiri kan? ahakz… ni gmbo ms form 5... kegebuan pipiku terserlah...

4.Bila kali terakhir anda makan pizza?
26 april lalu... kempunan pya pasal sbb da lama x mkn...

5.Lagu terakhir yang anda dengar.
Coba – Faizal Tahir... lagu ni sgt2 mendalam maksud dia... terkena dgn muka sendiri...


6.Apakah yang anda buat selain selesaikan tag ini?
buat keje yg x penah berkesudahan...

7.Selain dari nama anda sendiri,anda suka dipanggil dgn nama apa?
mimo, momo, joyah...

8. tag lagi 3 orang dengan hati yg terbuka tanpa rasa kekesalan. sila lakukan kalau tak kena denda mandatori.
1. a’d
2. nour
3. olly

9. Sape no.1 kpd anda?
kembar a.k.a. my twin... antara org terpenting dlm idup ku… senang berkongsi cerita… otak kami sama & serupa

10. Bagaimana plak dgn no.2?
minah yg rajin tag2 ni...

11. Kata sesuatu berkenaan dengan org no.3?
sama mcm no.2 ... korg ni serupa!!!

TAG by OLLY...

again… aku ditagged… nasib tgh rajin skrg ni, kalo x, i xjawab ok OLLY…

1. Anda lebih suka karipap sardin atau karipap kentang ?
2-2 aku suka… tp plg sodap karipap sardin…

2.
Anda lebih suka air kelapa atau air tebu ?
air tebu the best!!!

3. Apa pandangan anda mengenai isu jerawat tumbuh selepas makan k
acang ?
muka aku jrg kna jerawat xkisah la mkn ape pun... so malas nk caye...

4. Anda paling tertarik dengan lelaki/perempuan yang macam mane ?

lelaki yg blh buat hati aku berdebar2... kuang3...

5. Apakah perkara yang wajib anda buat sebelum tido ?
on9, chatting, facebook, merenung masa depan...


[soalan yang memerlukan anda berfikir dengan lebih mendalam]


1. Andaikan ada orang menghina ahli keluarge anda. apakah yang anda akan buat ?
ini x blh jadi!!! bab2 famili xlh main2 la... tp aku xkn buat sumthing stupid yg blh jatuhkn maruah aku & famili semata2 nk ”mengajar” org tu...


2. Adakah anda akan tolong kawan anda yang dalam kesusahan walaupun dia pernah khianati anda ?
depends dgn ape yg dia da buat kt aku... tp kalo da tahap aku da benci kt dia, mmg sah aku xkn tlg…


3. Andaikan besok hari terakhir anda hidup. Apakah perkara yang anda ingin buat sebelum mati?
bertaubat, minta ampun kt semua org yg aku penah buat salah or dosa...


4. Adakah anda akan pilih orang yang anda cintai atau orang yang anda sayangi sebagai pasangan hidup ?
org yg aku cintai... org yg kte sayang ni ramai, sesuai sebagai teman (mungkin)...


5. Apakah yang membuatkan anda bersemangat untuk hidup sampai sekarang?
keluarga.....


6. Andaikan masa dapat diputarkan balik, apakah yang anda ingin betolkan ?
woo... macam2... kalo blh sjk dr lahir nk betulkn byk benda... tp benda da lepas, let it go...


7. Adakah anda akan give up jika perkara yang anda lakukan asyik gagal?
hmm, depends dgn situasi semasa... haha...


8. Adakah anda akan memaafkan orang yang telah merosakkan kehidupan dan kerjaya anda ?
maafkn je la... sedangkan Nabi memaafkn umatnya... hehe... tp x semestinya aku nk berkawan lg dgn org tu...


9. Andaikan kawan anda menghidap penyakit berjangkit. Adakah anda akan masih bekawan dengan dia?
kawan je la... wa pedulik ape... just be careful je la...


10. Sesetengah orang mengatakan budak-budak amatlah menyusahkan. Apa pandangan anda ?
no la... i like budak2!!! tp kalo budak tu nakal, siap la kau... hahaha...


AKU NAK TAG (kali ni aku rajin nk tag org)

JUNNE

RINA

Monday, April 13, 2009

Sunday, April 12, 2009

Saturday, April 11, 2009

Tag from NOURS...

"nape la aku jadi mangsa tag ni???"


Apakah Nama Blog Anda Sekarang Dan Kenapa Anda Pilih Nama Itu?
ALieN di bumi yg nyata... nama glamer aku alien... sah2 aku duk kt bumi... so itulah jawapannye...

Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?
http://alien310.blogspot.com...sbb tu la nickname aku sjk skola... malas nk pk nama lain...

Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
niat di hati nk share lagu2 yg aku ada yg bersangkut paut dgn perasaan yg dialami pd saat ini... almaklumla, aku ni xpandai berkata... kerepek kentang reti le... hue3... tp sjk dua menjak ni bz lak... so xseberapa hapdet sgt le...

Pernah terasa nak hapuskan blog anda?
i don't think so...

Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ni?

10 Person To Tag:
aku baik hati, xnk main tag2 org ni... nyahahaha...

Friday, April 10, 2009

Thursday, April 9, 2009

Tuesday, March 31, 2009

Promo : Album Terbaru Farah, FANTASIA...






Sila layari laman web www.farahfanclub.com untuk keterangan lanjut...

Saturday, March 28, 2009

e.m.p.a.t / f.o.u.r/ 4

FOUR NAMES THAT FRIENDS CALL YOU:
~ mimi
~ mimo
~ alien
~ twinz (a’d sorg je…)

FOUR MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE:
~ 3 october
~ 18 muharram
~ all family & friends birthday
~ hari raya???

FOUR THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES:
~ checking emails
~ checking my friendster, myspace, facebook
~ dengar lagu…
~ doing this questionnaire…

FOUR WAYS TO BE HAPPY:
~ hang out with frenz
~ watching movies or tv series that I like
~ chatting
~ sleeping???

FOUR PEOPLE/ THING YOU MISS FROM YOUR PAST:
~ my nokia 6230 hp
~ my long hair
~ missed my school & college frenz…
~ HIM…

FOUR GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE:
~ new hp
~ ipod touch
~ camera DSLR
~ money???

FOUR OF YOUR FAVORITE HOBBIES:
~ chatting
~ smsing
~ downloading songs
~ sleeping???

FOUR PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION:
~ JAPAN
~ LONDON
~ USA
~ MALAYSIA

FOUR FAVORITE DRINKS:
~ milo ais
~ ice blended mocha
~ fresh oren
~ sky juice (favourite all time)

FOUR THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR BAG:
~ purse
~ camera
~ hp
~ tissue

FOUR FAVORITE COLORS:
~ blue
~ black
~ white
~ silver

TOP FOUR HANGOUTS:
~ mamak
~ kopitiam
~ shopping mall (cuci mata)
~ my room

TOP FOUR U LOVE SO MUCH:
~ famili
~ frenz
~ my hp
~ HIM???

TOP FOUR "THINGS" SPECIAL TO YOU:
~ my hp
~ my PC
~ my camera
~ my mom’s car

Gila… Kelakar… Mengong…

Here’s how you do it:

Dear (someone you recently talked to),

I don't really know how to tell you this, but (1). (2) (3) and I saw you (4) (5). I’m sure you’re (6) enough to understand (7). I’m returning your (8) to you, but I’ll keep (9) as a memory. You should also know that I (10) and (11).

(12),
Name


1) What’s the color of your shirt?
Blue – I’m in love with your cat
Red - Our affair is over
White - I’m joining the Convent
Black -Our romance is over
Green- Our socks don't match
Grey – You’re a leprechaun
Yellow – I’m selling myself for candy
Pink - Your nostrils are insulting
Brown - The mafia wants you
No shirt - Purple hedgehogs want to destroy you
Other -I dislike your eyelashes

2) Which is your birth month?
January - That night you picked your nose
February -When I quoted Forrest Gump
March - When your dwarf bit me
April - When I tripped on peanut butter
May - When I threw up in your sock drawer
June - When you put cuffs on me
July – When I saw the purple monkey
August - When you smacked my ass
September - Last year when you peed your pants
October - When we skinny dipped in the bathtub
November - When your dog humped my leg
December - When I finally changed my underwear

3) Which food do you prefer?
Tacos - When we skinny dipped in the bathtub
Chicken- In your car
Pasta - Outside of your office
Hamburgers - Under the bus
Salad – As you were eating Kraft Dinner
Lasagna - In your closet
Kebab - With Jean Chrétien
Fish - In a clown suit
Sandwiches - At the Elton John concert
Pizza - At the mental hospital
Hot dog - Under a street light
Other - With George Bush and Stephen Harper

4) What’s the color of your socks?
Yellow - Ignore
Red - Put whipped cream on
Black - Hit on
Blue - Knock out
Purple - Pour syrup on
White - Carve your initials into
Grey - Pull the clothes off
Brown - bit of
Orange - Castrate
Pink - Pull the pants off of
Barefoot - Sit on
Other - Drive over

5) What’s the color of your underwear?
Black - My boyfriend
White - My father
Grey – The Catholic Priest
Brown – The Montreal Canadian’s goalie
Purple - My corned beef hash
Red – My knee caps
Blue - My salt-beef bucket
Yellow - My illegitimate child in Ghana
Orange - My Blink 182 cd
Pink – Your ‘My Little Pony’ collection
Other --The elephant in the corner

6) What do you prefer to watch on TV?
One Tree Hill - Senile
Heroes- Frostbitten
Lost - High
Simpsons- Cowardly
The news - Scarred
American Idol - Masochistic
Family Guy - Open
Top Model - Middle-class
Other -shamed

7) Your mood right now?
Happy - How awful you are
Sad - How boring you are
Bored - That I get turned on only by garbage men
Angry - That your smell makes me vomit
Depressed – That we’re related
Excited - That I may pee my pants
Nervous - The middle-east is planning their revenge on you
Worried - That your Ford sucks
Apathetic - That you need a sex-change
Silly - That I’m allergic to your earlobes
Cuddly - That Santa doesn’t exist
Ashamed - That there is no solution to you being a dumb kid
Other - That your driving sucks

8) What’s the color of your walls in your bedroom?
White - Your toe ring
Yellow - Your love letters to me
Red - The pictures from Vegas
Black - Your pet rock
Blue - The couch cushions
Green - Your car
Orange - Your false teeth
Brown - Your nose hair clippers
Grey - Our matching snoopy underwear
Purple - Your old New Kids on the Block blanket
Pink - The cut toenails
Other - Your Hannah Montana underwear

9) The first letter of your first name?
A/B - My virginity
C/D - Your photo with the mustache drawn on it
E/F - Your neighbors dog
G/H - The oil tank from your car
I/J - Your left ear
K/L - The results of that blood-sample
M/N - Your glass eye
O/P - My common sense
Q/R - Your mom
S/T - Your collection of butterflies
U/V - Your criminal record
W/X – Your sucide note
Y/Z - Your credit cards

10) The last letter in your last name?
A/B - Love your sweet, sweet ass
C/D - Always will remember the pep talks
E/F -Never will forget that night
G/H – Will not tell the authorites that you stole the whale from the backyard.
I/J – Mocked you behind your back constantly
K/L - Hate your cooking
M/N - Told in my confession today about the moose poaching
O/P - Told my psychiatrist about the bruises
Q/R - Always wanted to break your legs
S/T - Get sick when I think of your feet
U/V - Will try to forget that you broke my heart
W/X - Haven’t showered in a month
Y/Z – am better off without you

11) What do you prefer to drink?
Wine- Our friendship is ruined
Soft drink – I’m off to lead a new life as a lemon
Soda – I will haunt you when I’m reincarnated as an Eskimo
Milk - The apartment building is on fire
Water – I'm scratching my butt as you read this
Cider– I have a passionate interest for mice
Juice – You ruined my attempts at another world war
Mineral/Vitamin water – You should get that embarrassing rash checked
Hot chocolate – Your Cucumber-fetishism is weird
Whiskey - I love Oprah Winfrey
Beer – Thanks for the Cocaine
Other – you should stop picking your nose

12) To which country would you prefer to go on a vacation?
Thailand – Warm tingly sensations
Australia - Best of luck on the sex change
France - Spank me
Spain - With tears of sadness
China – You make me sick
Germany – Please don’t hurt me
Japan - Go milk a cow
Greece - Your everlasting enemy
USA - Greetings to your frog Leonard
Egypt – Kiss my butt


solution:

Dear TETTT…

I don’t really know how to tell you this, but I’m in love with your cat. When we skinny dipped in the bathtub at the mental hospital and I saw you pull the clothes off my boyfriend. I’m sure you’re senile enough to understand how boring you are.I’m returning your hannah montana underwear to you, but I’ll keep your glass eye as a memory. You should also know that I mocked you behind your back constantly and i
m scratching my butt as you read this.

Greetings to your frog Leonard,
TUTTT…

p/s: this is just for fun...

Nickname A-Z people around me…

A – AYIE (jasri or nazri)
B – BELLE (nabila hannah… hot mama…)
C – CHA (khairunnisa… ni kawan yang harap je duduk umah dekat tapi da berzaman x jumpa…)
D – DATUK A (afif… berangan nk jadi datuk…)
E – EJAD (aizad fahmy… aku la org pertama panggil dia mcm tu…)
F – FARAH (farah diana… my artis…)
G – GJAI (amir rizal… sepupu yang pelik…)
H – HONEY (nursyahaneem… selamat pengantin baru…)
I – IN (airennizah… minah yang giler purple…)
J – JUNNE (also panggil mek junne…)
K – KIENAH (roomate masa UTM…)
L – LISA (lisa zureena … my very best fren…)
M – MY TWIN (a’d… melekat nickname tu sampai sekarang…)
N – NINE (dia ni terlampau banyak nickname, lastly aku panggil dia nine…)
O – OLLY (nama bapak kami serupa… hahaha…)
P – PAKCIK (faiz… also called uncle…)
Q – QAAYUM (my cousin…)
R – RINA (1 of my best fren…)
S – SUGI (bekas “bapak mertua”… nyahaha…)
T – TUPAI (da lama x jumpa “ex-boss” ni…)
U – USOP (yusuf… bf nya si eda… hehehe…)
V – VINCENT (kawan lama time sekolah…)
W – WAWA (PA @ adik farah diana…)
X – X (untuk aku sorokkan siapa aku tengah ngumpat… ahakz…)
Y – YAN (azyan… my fren…)
Z – ZUL (zulhelmi… dari tadika sampai sekarang suka buli aku…)

My marriage age is 28???

How old are you going to be when you get married?
Put an X in every box that applies to you.
Add up all the x’s and title subject with the sum as “My marriage age is **”

[x] You know how to make a pot of coffee
[x]You keep track of dates using a calendar
[ ] You own more than one credit card
[ ] You know how to change the oil in a car
[x] You do your own laundry
[ ] You vote every election
[x] You can cook for yourself
[ ] You think politics are exciting
[ ] You balance your own checkbook
[x] Your parents have better things to say than your friends


Total: 5

[x] You show up for school/college/work every day early.
[ ] You always carry a pen in your pocket/purse
[ ] You’ve never gotten a detention
[x] You have never smoked a cigarette
[x] You have never gotten completely trashed
[x] You have forgotten your own birthday at least once
[x] You like to take walks by yourself
[x] You've watched talk shows.
[x] You know what ‘credibility’ means without looking it up
[x] You drink coffee[caffiine] at least once a week.

Total: 13

[x] You know how to do the dishes.
[x] You can count to 10 in another language.
[x] When you say you’re going to do something you do it.
[ ] My parents trust me
[ ] You can mow the lawn
[x] You can make adults laugh without being stupid
[ ] You remember to water the plants
[ ] You study when you have to
[x] You pay attention at school/college
[ ] You remember to feed your pets

Total: 18

[x] You can spell ‘experience’ without looking it up.
[x] You work out on a regular basis.
[x] You clean up your own mess
[ ] The people at Starbucks know you by name
[ ] Your favorite kind of food is take out
[x] You have gained weight since middle/high school
[ ] The first thing you do when you wake up is get caffeine
[x] You can go to the store without getting something you don’t need
[x] You understand political jokes the first time they are said
[x] You can type quickly

Total: 25

[ ] You have realized that the weather forecast changes every hour
[ ] Your only friends are from your place of employment
[ ] You have been to a Tupperware party
[ ] You have realized that no one will take you seriously unless you are over the age of 25 and have a job
[ ] You have more bills than you can pay
[ ] Most of all your friends are older than you are
[x] You can say no to staying out all night
[x] You use the internet every day
[ ] Your wardrobe hasn’t changed in a while
[x] You can read a book and actually finish it


Total: 28

Another things about myself…

What is on your bed right now?
bantal, selimut, my hp’s…

What’s your favorite word or phrase?
apekah???

Name 3 people who made you smile today?
paul moss, sarimah ibrahim, mama…

What were you doing at 8 am this morning?
still sleeping…

What were you doing 30 minutes ago?
dengar macam2 lagu…

What is your favorite holiday?
with my family & friends… xkisah kat mana…

What is the last thing you said aloud?
ARGH!!!

What is the best ice cream flavor?
vanilla & choc…

What was the last thing you had to drink?
sky juice = air kosong…

What are you wearing right now?
short + jersey…

What was the last thing you ate?
roti canai 2 keping…

Have you bought any new clothing items this week?
nope....

If you could go anywhere in the world, where would you go?
mana2 la…

Who is the last person you sent a comment/message on facebook?
dyna & clement… wish b’day…

Ever go camping?
yup…

Do you have a tan?
nope…

Have you ever lost anything down a toilet?
pernah… my hp… uwa!!! my mistake…

Do you use smiley faces on the computer alot?
jarang2…

What did your last text message say?
“da sampai pulau ke?”

Are you someone’s best friend?
yup… I also have a twinz...

What are you doing tomorrow?
layparking…

Where is your mom right now?
sleeping…

What color is your watch?
black…

Do you go in at a fast food place or just hit the drive thru?
both...

Do you have any friends on Facebook that you actually hate?
yes…

Last person you talked to on the phone?
papa…

Any plans today?
yes… xtau jadi ke x…

Are you happy?
errr…???

Where are you right now?
in front of my dad’s PC…

Last song listened to?
Tak Tahu Antara Dua – Adam & Farah…

Last movie you saw?
street fighter (chun li)…

Are you allergic to anything?
nope…

Favorite pair of shoes you wear all the time?
vincci…

Are you jealous of anyone?
yes, I do…

Are you married?
no... not yet…

Is anyone jealous of you?
I dunno…

Do any of your friends have children?
yup…

What do you usually do during the day?
facebooking…

Do you hate anyone right now?
yes, I do…

Do you use the word ‘hello’ daily?
yes...

How many kids do you want when you’re older?
4 kot…

How old will you be turning on your next birthday?
24…

How did u get one of your scars?
chicken pox & zaman kanak2 yang ganas…

48 things more about me…

1. WERE YOU NAMED AFTER ANYONE?
nope, I don’t think so…

2. WHEN WAS THE LAST TIME YOU CRIED?
I’d cried a lot lately… last night was the last time I cried…

3. DO YOU LIKE YOUR HANDWRITING?
I guess, but it could be cuter… hahaha…

4. WHAT IS YOUR FAVORITE LUNCH MEAT?
nando’s plz!!!

5. DO YOU HAVE KIDS?
no no no… not yet…

6. IF YOU WERE ANOTHER PERSON, WOULD YOU BE FRIENDS WITH YOU?
hmm… of course…

7. DO YOU USE SARCASM?
errr…???

8.DO YOU STILL HAVE YOUR TONSILS?
yes and I love my tonsils… hahaha…

9. WOULD YOU BUNGEE JUMP?
if given the chance I would probably do it with my eyes closed!!!

10. WHAT IS YOUR FAVORITE CEREAL?
koko crunch…

11. DO YOU UNTIE YOUR SHOES WHEN YOU TAKE THEM OFF?
nope…

12. BIGGEST PET PEEVE?
orang hipokrit, talam bermuka2!!!

13. WHAT IS YOUR FAVORITE ICE CREAM?
vanilla & choc…

14. WHAT IS THE FIRST THING YOU NOTICE ABOUT PEOPLE?
their face… hahaha…

15. RED OR PINK?
red

16. WHAT IS YOUR LEAST FAVORITE THING ABOUT YOURSELF?
pemalas!!!

17. WHO DO YOU MISS THE MOST?
lisa, rina & mek junne…

18. DO YOU WANT EVERYONE TO COMPLETE THIS LIST?
I’d love it if they would…

19. WHAT COLOR PANTS AND SHOES ARE YOU WEARING?
I’m wearing black short pant and berkaki ayam… mana boleh pakai kasut dalam rumah!!!

20. BOXERS OR BRIEFS? / G or GRANNY?
I don’t care.

21. WHAT ARE YOU LISTENING TO RIGHT NOW?
Ikan di laut, asam di darat – Adibah Noor

23. FAVORITE SMELLS?
myself??? wakaka…

24. WHO WAS THE LAST PERSON YOU TALKED TO ON THE PHONE?
papa

25. DO YOU LIKE THE PERSON WHO SENT THIS TO YOU?
yes…

26. FAVORITE SPORTS TO WATCH?
I basically watch everything… but most of the time football…

27. HAIR COLOR?
black… tapi ada uban… wawawa…

28. EYE COLOR?
dark brown…

29. DO YOU WEAR CONTACTS?
nope…

30. FAVORITE FOOD?
my mom’s, fast food… hehehe…

31. SCARY MOVIES OR HAPPY ENDINGS?
both!!!

32. LAST MOVIE YOU WATCHED?
street fighter (chun li)…

33. WHAT COLOR SHIRT ARE YOU WEARING?
orange…

34. SUMMER OR WINTER?
summer of course… malaysia xde winter…

35. HUGS OR KISSES?
both… ahakz…

36. WHAT'S YOUR FAVORITE "LOVE" SCENE?
when someone she loves, want her to be happy…

37. MOST LIKELY TO RESPOND?.
I don’t know…

38. LEAST LIKELY TO RESPOND?
I don’t know either…

39. WHAT BOOK ARE YOU READING NOW?
reader’s digest…

40. WHAT IS ON YOUR MOUSE PAD?
nothing…

41. WHAT DID YOU WATCH ON TV LAST NIGHT?
one in a million… go TOMOK!!! hua3…

42. FAVORITE SOUND(S)
babies laughing…

43. ROLLING STONES OR BEATLES?
The Beatles…

44. WHAT IS THE FARTHEST YOU HAVE BEEN FROM HOME?
that would be to Japan… 6 hours of flight…

45. DO YOU HAVE A SPECIAL TALENT?
err…???

46 WHERE WERE U BORN?
hospital assunta, PJ…

47.WHERE WOULD YOU LIKE TO LIVE, IF MONEY/CIRCUMSTANCES NO OBJECT?
in KELANA JAYA… sebab KJ besh… gagaga…

48. WHAT'S YOUR FAV MUSIC TO DANCE TO?
xkisah…